Wellington tot Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu Wellington tot Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu

Wellington tot Christchurch

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

19 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia Ora,
Al een tijdje niks van me laten horen. Dat krijg je als je internet MB's op zijn en je op plekken komt waar geen internetconnectie is.
Wellington:
's Middags aangekomen in de windy city of New Zealand, Wellington. Wat een gezellig uitziende stad. Nadat ik ingechecked was in YHA hostel, ben ik wat gaan rondwandelen om een beetje de gangbare wegen in het centrum te leren kennen. Hierna lekker een douche gepakt om vervolgens naar een kroeg te gaan onder het hostel waar de andere reizigers van de bus verbleven (zij vertrokken de volgende ochtend). Lekker wat zitten kletsen en gedronken. een uur later ben ik vertrokken aangezien ik iemand op zou halen van het busstation waar ik mee had afgesproken. Was ik bijna bij het busstation, blijkt dat de bus veel dichter bij het hostel een bushalte was haha. Even de spullen weggebracht naar het hostel en weer terug naar de bar waar de anderen waren. Om 23.00 uur maar naar het hostel gelopen om maar eens lekker te gaan slapen. De tweede dag zijn we met z'n tweeen naar het Te Papa museum gegaan. Opweg daarheen gekeken of er tickets voor de Hobbit 2 te krijgen waren aangezien het de eerste dag was dat de film uit was. Gekozen voor de voorstelling van 20.30 (door tijdverschil heb ik de film gezien voordat iemand hem in NL gezien heeft haha). Te Papa museum is echt enorm groot met rare hoeken waardoor je steeds op de kaart moest kijken of je iets gemist hebt en waar je bent. Sommige onderdelen van het museum zijn niet gratis, maar het grootste gedeelte is vrij toegankelijk. Wat een leuk en mooie collectie hebben ze. Na het museum even teruggegaan naar het hostel om te eten en op naar Hobbit 2. Super vette film, balen dat we weer moeten wachten op deel 3. De volgende dag zijn we een rondwandeling gaan maken op zoek naar beeldende kunst tijdens de route. Nou we hebben een aantal beelden gemist die wel in de lonely planet beschreven waren. Aan het eind een rondleiding gehad in het parlement gebouw van New Zealand, erg interessant, leuker dan ik op voorhand verwacht had. Na de rondleiding nog even een kijkje genomen in een gallerij en heerlijk gekookt. Tijdens het koken kwamen er veel mensen naar mij toe met een jaloerse blik op het eten haha. De laatste volledige dag in Wellington lekker uitgeslapen voor het eerst (jaja tot 10.30) om daarna naar de Weta cave te gaan. Een minimuseum / winkeltje met beeltjes en andere spullen van oa Lord of the Rings, Hobbit maar ook Avatar. In de winkel besloten om de rondleiding in de aangelegen workshop te ervaren. Damn wat was dit gaaf. Hier werd uitgelegd hoe ze wapens en endere attributen maakten voor oa de Hobbit, LOTR, Avatar en District 9. Jammer dat er geen foto's gemaakt mochten worden. Ze waren nu druk bezig met relikwien voor een volgende fantasy movie waar ze nog niks over mochten vertellen. Enkel dat deze film over twee jaar uit komt. Het was in ieder geval niet voor de film WOW of Magician (twee opties die ik gegokt had). Volgende ochtend vroeg op, we moesten om 7.00 uur bij de ferry staan en het was een half uur lopen.
Nadat we van de ferry afgestapt waren in Picton was het even wachten op de chauffeur die de bus op moest halen. De naam van de Chauffeur is Panda. Alle chauffeurs hebben bijnamen. Zo heet de vorige chaffeur Weeman. Opweg naar Abel Tasman nog op een wijngaarde een wijnproeverij gehad, mjammie. In AbelTasman park lekker 's avonds bij het kampvuur gezeten met live muziek. In de ochtend vroeg op om de hele dag te gaan zeekayaken. Wat een rust zeg, geen pratende mensen om je heen, enkel het geluid van vogels en en het water, heerlijk. Bij een tweede eiland veel zeehonden gezien. Hierna naar de kust geroeid om vervolgens lekker op een strandje aan te meren en enkal met z'n direen te genieten van het weer. Net of je op een onbewoond eiland leefd.
Volgende dag op weg naar Punakaiki (oftewel de pancake rocks). Wat een apparte natuurverschijning. Het lijke echt pannekoeken die op elkaar gestapeld zijn.
Laatste dag van dit verslag ben ik begonnen met het maken van een jaden hanger die nu om mijn nek hangt. Na het maken van de hanger zijn we verder naar het zuiden afgereist waar ik ben uitgestapt in Greymouth om daar de bus te pakken naar Christchurch. Echt vet om mijn broer weer na zolang te zien. Heerlijk ik voeld me gelijk thuis. Lache man, ze hebben tijdelijk een puppie (Pieches), wat een lief beestje. Verder nog 4 andere huskies en een labrador. Oja en er werd die avond nog een hond opgehaald. Voor diegene die Game of Thrones volgen, het was een dire wolf.

  • 19 December 2013 - 15:11

    Mama:

    Woh, volgens mij is hier iemand ontzettend aan het genieten!!! Geef Mark en Michelle een grote hug van mij en natuurlijk ook één van mij voor jou!! Hopelijk krijgen jullie wat warmer weer de komende dagen. Praat goed bij met jouw grote broer nu je de kans hebt om dit van face to face te doen en geniet van de kookkunsten van jouw schoonzus, ik weet dat ze fantastisch kan koken. hmmmmmmmmmm.
    liefs mama knuffels voor jullie 3jen

  • 21 December 2013 - 18:27

    Henriette:

    Hee Martijn,

    Leuk te lezen wat je allemaal aan het ondernemen bent. Geniet er maar goed van maar dat doe je volgens mij ook.
    Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is nu bij je broer en schoonzus te zijn.
    In Eindhoven bij VGZ is het vet druk, dus mooi dat jij daar nu geen last van hebt!
    Veel plezier nog en ik lees je volgende reisverslag weer!

    groetjes Henriette

  • 23 December 2013 - 07:55

    Rosita:

    Hey Martijn

    Leuk om je reisverslagen te lezen, het is nu gelukt!
    Je bent goed aan het genieten.
    Wens je nog heel veel plezier.

    Grtz Rosita

  • 10 Januari 2014 - 14:02

    Henriette :

    Hee Martijn? heb je het druk, en leuk met het reizen?
    Ik krijg geen updates meer?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

De reis waar ik al jaren naar uitkijk wordt nu eindelijk verwezenlijkt. Rondreizen en en mijn broer opzoeken in Christchurch. New Zealand here I come.

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6235

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 12 Februari 2014

New Zealand

Landen bezocht: