Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

13 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia Ora,

Ik weet het een lange tijd niets van me laten weten, maar wees gerust alles is goed met mij en ik geniet met volle teugen.
Van 18 december tot 7 januari ben ik bij mijn broer in Christchurch geweest. Eerste dagen wat bijgekomen van het reizen. Mark moest nog een paar dagen werken alvorens hij een paar weken vrij was voordat hij aan zijn officer opleiding in het NZ leger begon. Een van die dagen naar Akaroa geweest, een oud frans settlement. Ik zag niet echt een vergelijking met Frankrijk op de straatnamen na dan haha. Met z'n vieren daar heen gereden, Michelle, twee vrienden van Michelle en ik. Lekker weer en mooie uitzichten. Verder heb ik verschillende dingen gedaan in die weken. Naar markten geweest, naar de film, naar het strand en nog veel meer. Wat me erg aangreep was de impact van de aardbeving die de stad nog steeds in z'n greep heeft. Wat een enorme schade, nog veel gebouwen moeten worden gesloopt. Gelukkig zie je ook dat er gewerkt wordt aan de opbouw van de stad. Zo is er in het centrum een winkelcentrum gemaakt van zeecontainers die vrolijk geschilderd zijn.
Volgende update volgt snel :)

  • 13 Januari 2014 - 08:58

    Henriette :

    Fijn te horen Martijn, ik had ook niet anders verwacht dan dat je een geweldige tijd hebt!

  • 13 Januari 2014 - 11:35

    Annelies:

    Hoi Martijn,
    Gelukkig hebben wij tussendoor telefonisch contact gehad anders had ik me echt zorgen gemaakt, maar je hebt het gewoon te druk gehad met genieten van Mark en Michelle, hun familie en vrienden en de feestdagen en de uitstapjes met hen. Mooi winkelcentrum trouwens!!! En ga nu maar verder genieten van het Zuidereiland, de gletschers en binnenkort Millford sound. Liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

De reis waar ik al jaren naar uitkijk wordt nu eindelijk verwezenlijkt. Rondreizen en en mijn broer opzoeken in Christchurch. New Zealand here I come.

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 6241

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 12 Februari 2014

New Zealand

Landen bezocht: