Abel Tasman tot Franz Joseph - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu Abel Tasman tot Franz Joseph - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu

Abel Tasman tot Franz Joseph

Blijf op de hoogte en volg Martijn

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Marahau

Kia Ora,

In de ochtend van de trip naar Abel Tasman (voor de tweede keer) was het nog even spannend of ik wel mee kon reizen met de groep die ik net had leren kennen de avond ervoor. Omdat ik dit gedeelte al gereist had met Stray kon ik geen plek reserveren en was het afwachten of er ruimte was. Gelukkig na het tellen van de mensen waren er exact 2 plekken vrij voor mij en Lucas (hij had ook geen reservering). Ik was erg opgelucht dat ik mee kon aangezien ik anders had moeten liften ofzo aangezien ik optijd in Greymouth moest zijn. Vanaf Greymouth had ik wel een gereserveerde plek in de bus. Op weg naar Abel Tasman hadden we helaas een oponthoud. De bus kreeg een lekke band. Duurde even voordat de hulpdienst kwam om hem te vervangen. Aangekomen in Abel Tasman heb ik besloten om deze keer een zeiltocht te maken met een katamaran en dan terug te lopen naar de lodge. Het was echt prachtig weer, na de rustgevende zeiltocht hadden we eigenlijk geen zin om de 4 uur terug te lopen. Na een lekkere zelf meegenomen lunch op het strand zijn we gaan lopen, na 10 minuten met eindeloze vergezichten, waren we toch blij om te lopen, anders zouden we dit allemaal missen. 's Avonds lekker een burger gegeten. Die burgertenten in NZ zijn echt geweldig. Volgende ochtend weer verder gereist naar Punakaiki (ook voor tweede keer haha). Ik heb de avond voor 13 man gekookt, dat was echt een uitdaging aangezien we in twee verschillende huisjes zaten en niet al te grote pannen en schalen hadden haha. Het was echt een geweldige avond. Na het eten naar het strand gelopen waar een vuurtje gemaakt zou worden. Nou erg koud en geen vuur. Na 20 minutenmaar weer terug naar de huisjes. Onderweg kwamen we de vuurmakers tegen, maar bijna iedereen van de eetgroep hadden er gen zin meer in. Ik ben naar mijn huisje gegaan om het toetje te maken aangezien het andere huisje geen oven had. Iedereen heeft van het eten genoten. Ze vonden het geweldig, ik heb ook erg mijn best gedaan. Het was zeker geen backpackers voer. Volgende stop was Franz Joseph glacier. Zelf ben ik niet naar de gletsjer gegaan, iets te duur je kan er alleen nog op via een helicopter dropoff. In de ochtend ben ik gaan rennen, 7 a 8 km, heerlijk. Bij terugkomst in het hostel bleek dat alle vluchten geannuleerd waren. Hierdoor besloten we maar met z'n 10en naar de onderkand van de gletsjer te lopen. Nee je kan er niet op, afstand tot onderkant gletsjer is ongeveer 400 meter denk ik. Was een lekkere wandeling (ik met 9 vrouwen haha).
Wordt vervolgd.

  • 25 Januari 2014 - 17:38

    Mama:

    Nou Son, dat had je in iedergeval alle aandacht van de wereld, veel mannen hadden graag van plaats met jou willen ruilen denk ik!!!!!!! Sta jij maar je mannetje dan komt alles goed ennnnnnnnn blijf genieten! liefs mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

De reis waar ik al jaren naar uitkijk wordt nu eindelijk verwezenlijkt. Rondreizen en en mijn broer opzoeken in Christchurch. New Zealand here I come.

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 6237

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 12 Februari 2014

New Zealand

Landen bezocht: