Wanaka, Queenstown, deep South, Mt Cook tot eind. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu Wanaka, Queenstown, deep South, Mt Cook tot eind. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu

Wanaka, Queenstown, deep South, Mt Cook tot eind.

Blijf op de hoogte en volg Martijn

26 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Kia Ora,

Na Franz Joseph zijn we doorgereist naar Wanaka. In de bus kwam er een folder langs waarin stond dat je een vliegtuig zelf mocht besturen (en dat voor een redelijke prijs). Goed dat ga i dus doen. Ik mocht iemand gratis meenemen zodat er foto's gemaakt konden worden. Ik had iemand gevraagd maar die dufde niet dus heb ik Brendan (een gezellige Ier) meegenomen. Echt een super dag, ik was de laatste die de lucht in ging. Wow echt gigantisch vet. Taxien, opstijgen, vliegen en zelfs de landing mocht ik zelf doen. Uiteraard zat de instructeur naast je. Ze hielp me enkel met snelheid en bijsturen met de voetpedalen. Super ervaring met ook nog eens leuke uitzichten op de bergen en een meer. 's Avonds hadden we een battle tussen Kiwi Experience (andere reismaatschapppij) en Stray in de bar. Stoelendans, twister en nog wat andere spellen. Ja ook die verschrikkelijke spellen die Engelse toeristen altijd leuk vinden. Jullie weten vast wel wat ik bedoel! Yes Stray won haha, We are the champions. Volgende ochtend naar Queenstown vertrokken. Wat is dat een leuk stadje, stappen activiteiten alles erop en er aan. Oja heel slecht voor je portemonnee haha. Deze keer bleef ik maar 1 avond aangezien we in de ochtend vertrokken naar Milford Sound. Ik weet niet waarom ik telkens volle pond moet betalen in de hostels ik slaap er nauwelijks. We gingen stappen en om half 5 in de ochtend nog even skinnydippen in het ijskoude meer ;) . Heb maar 1,5 uur geslapen voordat we weer vertrokken.
Milford sound was echt geweldig. Toen we ankwamen was het wat regenachtig maar op de terugweg met de boot begon het op te klaren. Door de regen veel watervallen gezien en dat in het zonnetje mjam. 's Avonds verbleven we in Gunns camp, een kleine afgelegen lodge waar om 22.00 uur de stroom uitgezet wordt. Gezellig kletsen in de eetkamer en vroeg naar bed, had ik wel nodig. De volgende ochtend naar Invercargill gereden. Niet echt een spetterende stad maar ze zeggen dat het de zuiderlijkste stad ter wereld is. In Argentinie betwisten ze dat haha. Merendeel van de reizigers gingen met de boot naar Stuarts Isle. Ik ben lekker met twee anderen naar de film gegaan. Lekker rustig avondje.
Na het slapen naar een museum gegaan en een hardware store. Ja ik weet het een HARDWARE STORE. Ja in deze winkel hebben ze de allersnelste Indian staan (motor) en nog andere motoren en auto's. Ook een auto die in de film "the Fastest Indian" gebruikt is. In de avond keerden we weer terug in Queenstown waar we een reunie hadden van de gehele (leuke) groep. Aantal waren niet mee naar het zuiden. In Queenstown ben ik een aantal dagen verbleven. Fergburgers gegeten, de berg van de Gondola opgelopen (waaron zou ik betalen als je gratis de berg op kunt) en elke avond stappen. Gelukkig hebben we het niet meer zo gek gemaakt als de eerste avond.
Na Queenstown op weg naar Mt Cook (in Maori "Aoraki"), wat een mooi uitzicht daar. Een nacht daar geslapen en op weg naar Rangitata. Een aantal van de overgebleven groep hebben me overgehaald om mee te gaan raften. Ik was er toch wat angstig voor aangezien mijn laatste ervaring met raften niet zo leuk was en er op deze rivier 2 watervallen van de catagorie 5 zaten. Uiteindelijk ervoor gekozen om mee te gaan. Yes SUPERRRRRRR. Ik heb zelfs een cliffjump van 9 meter gedaan, echt een overwinning.
Nu weer een aantal dagen bij mijn pre schoonzus in Christchurch waar ik morgen afscheid moet nemen van dit prachtige land, opweg naar Thailand.

New Zealand: I will be back!!!!!


  • 27 Januari 2014 - 12:59

    Mama:

    Wat fijn dat je zoveel bijzondere dingen meemaakt en doet, ik ben apetrots op je en je hebt echt de reis van jouw leven!!!! volgens mij komt er en nieuwe veranderde Martijn terug !!! en deze ervaringen neemt niemand je ooit meer af dus blijf genietennnnnnnnnnnnnnn en op naar Thailand!!!! liefs mama

  • 27 Januari 2014 - 13:00

    Mama:

    Ennu geef je schoonzus een grote hug namens mij en zeg haar dat ze in Nederland meer dan welkom is! xxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

De reis waar ik al jaren naar uitkijk wordt nu eindelijk verwezenlijkt. Rondreizen en en mijn broer opzoeken in Christchurch. New Zealand here I come.

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1452
Totaal aantal bezoekers 6238

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 12 Februari 2014

New Zealand

Landen bezocht: