Hahei, Reglan, Mourea, Lake Aniwhenua - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu Hahei, Reglan, Mourea, Lake Aniwhenua - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu

Hahei, Reglan, Mourea, Lake Aniwhenua

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 December 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het weer was nog steeds erg slecht. Op weg naar Hahei veel regen, waardoor je geen mooie uitzichten had. Eerst de bagage gedropt, zwembroek aan en naar warmwater beach. Vreemd hoor een gat graven in het zand waar dan warm water in komt, soms zelfs bloody hot. Ik denk dat Duitsers in Nederland hier ook naar opzoek zijn met hun gegraaf haha. 's Avonds was het wel helemaal opgeklaard.
Volgende dag op weg naar Raglan, een surfdorp waar Endless Sumer is opgenomen. Ik ben niet gaan surfen maar heb een mooie wandeling gemaakt naar de top van de berg waar ons hostel was. Door alle regen afgelopen dagen was het op sommige stukken erg glad. 's Avonds zijn we met z'n drieën gaan koken voor 13 man. We hadden een franse chef kok bij ons en ik was zijn Sous chef. Damn wat hebben we lekker gegeten. Zeker geen standaard maaltijd.
Waitomo caves was ook erg vet de dag erna. Allemaal glow worms gezien in het donker. Lijkt wel een Sterrenhemel. Vervolgens naar Mourea gegaan, een Maouri tribe waar wij mannen de Haka leerden en moesten optreden voor de dames.
laatste dag van dit verslag was het verblijf bij lake Aniwhanua. Hier heb ik een rodo gevlochten. Een bakje wat je gebruikt ipv een bord. Lekker gegeten, eten klaargemaakt onder de grond, Hangi. Nu onderweg na Whakahoro.

  • 09 December 2013 - 11:55

    Luc:

    Klinkt weer prima en ook nog lekker eten! Alleen eten uit de grond, ik dacht dat dat hangi heette.... toch? En welke haka heb je geleerd, ka mate? Lekker doorgaan zo, ik denk dat je nooit meer terug wilt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

De reis waar ik al jaren naar uitkijk wordt nu eindelijk verwezenlijkt. Rondreizen en en mijn broer opzoeken in Christchurch. New Zealand here I come.

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 6247

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 12 Februari 2014

New Zealand

Landen bezocht: