whakahoro en national park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu whakahoro en national park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Martijn Mieremet - WaarBenJij.nu

whakahoro en national park

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

10 December 2013 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Kia Ora.

Vanuit lake Aniwhenua vertrokken naar Whakahoro, een plaatsje waar niet veel mensen komen. De plek waar we overnachten heet: Blue Duck Station. Hier proberen ze de natuur weer in de oude staat te krijgen. Ze beschermen de Bleu ducks en schieten wilde zwijnen en berggeiten dood. DDiekwamen van origine niet uit NZ en zijn een echte plaag. Wat een plek om te leven, zo rustig en mooi. Een wandeling van 2 uur gemaakt naar een mooie waterval. Goede oefening voor de volgende dag.
Tongariro crossing: heel vroeg op om op tijd te kunnen beginnen aan de tracking. Bijna 20 kilometer. De berg op en af, hoogte 1889 meter. Man wat doen mijn spieren nu pijn, kan er iemand een masseuse sturen haha. Echt een enorm vette wandeling. Mooie vergezichten en om iedere hoek zie je weer iets anders. Devils stairs waren wel erg zwaar, de naam zegt het al.
Vandaag door naar Wellington, waar ik 4 nachten blijf alvorens ik naar het zuider eiland vertrek.

  • 11 December 2013 - 17:03

    Marga Verloop:

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Voor een massage moet je naar huis komen,haha.Veel plezier verder.
    Groetjes je tante !!

  • 12 December 2013 - 15:26

    Mama:

    Hy Son, Ik weet dat je down under zit!!! maar wil je dat ( hihi) perse bewijzen met jouw foto op de berg??
    Jeetje wat is dat land toch mooi. Geniet ook van Wellington de Ferns in de botanische tuin zijn heel speciaal!!!
    Zulke varens hebben we hier niet. Heel veel plezier in de stad, een goede overtocht en een fantastische wandeling in het tropische woud van Abel Tasman. liefs mama

  • 13 December 2013 - 12:25

    Tonnie Raaijmakers:

    Vanuit een koud maar helder Eindhoven.
    Ik heb je verslagen zojuist zitten lezen,super, ik weet zeker dat jij het naar je zin hebt.
    Ik ga zeker jou nieuwe verslagen bijhouden en antwoord geven.
    Een hele fijne vakantie nog en doe je broer de groeten.

    Tonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

De reis waar ik al jaren naar uitkijk wordt nu eindelijk verwezenlijkt. Rondreizen en en mijn broer opzoeken in Christchurch. New Zealand here I come.

Actief sinds 21 Okt. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6244

Voorgaande reizen:

28 November 2013 - 12 Februari 2014

New Zealand

Landen bezocht: